FAQ

Pytania i odpowiedzi

Rejestracja i logowanie

Tak- w celu złożenia zamówienia w naszej drukarni, koniecznym jest założenie konta.

Tak. Otrzymają Państwo maila z potwierdzeniem utworzenia konta i od tej chwili można już składać zamówienia.

Możliwe, że e-mail trafił do SPAM-u, bądź wpisali Państwo adres z błędem. Prosimy o sprawdzenie tych dwóch możliwości, lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Oczywiście, że tak. Państwa dane podlegają Ochronie Danych Osobowych, a jedynym ich administratorem jest Drukarnia LuckyPrint z siedzibą w Częstochowie. Więcej na ten temat w zakładce "Polityka prywatności".

Tak. Zmiana hasła możliwa jest po zalogowaniu, w panelu Klienta. W tym celu, należy wejść w zakładkę ZMIEŃ DANE.

W przypadku zapomnienia hasła do logowania, należy kliknąć w opcję 'Nie pamiętasz hasła? Przypomnij!', która pokazuje się przy opcji logowania. Zostaną Państwo poproszeni o wpisanie adresu mailowego, na który zarejestrowane zostało konto. Wyślemy na niego link umożliwiający zmianę hasła.

Produkty i usługi

     Jeśli nie znaleźli Państwo w ofercie naszego sklepu internetowego produktu o wybranej specyfikacji, to nic straconego. Na co dzień wykonujemy wiele indywidualnych zamówień dla naszych Klientów. Kalkulujemy zlecenia pod konkretne zapytanie. Zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. W mailu należy zawrzeć szczegółowy opis wymagań oraz parametrów produktu takich jak: rodzaj i gramatura papieru, zadruk, wybrane opcje uszlachetnień oraz nakład. Mogą liczyć Państwo na naszą pomoc i fachowe doradztwo.

     Tak. Wykonujemy proofy także dla opakowań. Ceny wydruków próbnych są ustalane indywidualnie, za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.

     Oczywiście, że tak. Jeśli nie posiadają Państwo projektu, wykonamy go dla Państwa. Istotnym jest jednak, iż usługa zaprojektowania skierowana jest jedynie do Klientów, którzy jednocześnie złożyli zamówienie na druk. Projekty wykonywane są z materiałów (logo, teksty, zdjęcia, inspiracje) dostarczonych przez Klienta.

Etapy projektowania:

  • przygotowanie 3 autorskich projektów
  • przesłanie projektów do wglądu Klienta
  • naniesienie poprawek i sugestii Klienta
  • przesłanie poprawianych projektów do akceptacji
  • przekazanie materiałów do druku

Tak. Oferujemy wachlarz produktów w niestandardowym kształcie np. wizytówki, podkładki pod kubek, czy zawieszki. Do finalnej ceny produktu doliczamy wtedy koszt indywidualnie przygotowanego wykrojnika. W celu otrzymania wyceny, zapraszamy do kontaktu z Biurem Obługi Klienta.

     Stale poszerzamy swoją ofertę i testujemy różne opcje uszlachetnień. Dla naszych Klientów, regularnie wykonujemy zamówienia indywidualne spoza oferty standardowej.  Zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. Postaramy się zaproponować ciekawe rozwiązania dla Państwa produktu i wykonać wybrane uszlachetnienie.

Składanie zamówień

Status zamówienia, jak i wszystkie archiwalne zlecenia można sprawdzić po zalogowaniu w panelu Klienta.

Terminy realizacji znajdują się przy wszystkich produktach z naszej oferty. Tyczą się one dni roboczych, a więc nie wliczamy w tym przypadku weekendów, świąt oraz innych dni ustawowowolnych od pracy. Termin realizacji liczymy od momentu, w którym zlecenie jest w pełni złożone i opłacone (nie dotyczy pobrania). Jeśli zamówienie zostanie złożone po godzinie 12:00, wtedy automatycznie termin liczymy od następnego dnia roboczego.

Nie oferujemy terminów realizacji express. Jeśli tylko uda nam się zrealizować wcześniej Państwa zamówienie, oczywiście wyślemy je najszybciej jak to możliwe. W przypadku pilnych zleceń prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. Postaramy się określić najszybszy termin realizacji, który możemy zaoferować.

Zamówienie można anulować wyłącznie do etapu akceptacji pliku. W takiej sytuacji, prosimy o pilny kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Jeśli jednak zlecenie zostanie skierowane do realizacji, anulowanie go, nie jest już możliwe.

Tak. Oferujemy wachlarz produktów w niestandardowym kształcie np. wizytówki, podkładki pod kubek, czy zawieszki. Do finalnej ceny produktu doliczamy wtedy koszt indywidualnie przygotowanego wykrojnika. W celu otrzymania wyceny, zapraszamy do kontaktu z Biurem Obługi Klienta.

Nieopłacone zamówienie, pozostaje aktualne przez okres 14 dni. Po czternastu dniach, zostanie ono automatycznie usunięte z systemu.

     Tak. Wysyłamy paczki do Państw Unii Europejskiej, a także do Wielkiej Brytanii. Cena wysyłki kalkulowana jest indywidualnie, w zależności od wagi zamówienia

     Jeśli nie znaleźli Państwo w ofercie naszego sklepu internetowego produktu o wybranej specyfikacji, to nic straconego. Na co dzień wykonujemy wiele indywidualnych zamówień dla naszych Klientów. Kalkulujemy zlecenia pod konkretne zapytanie. Zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. W mailu należy zawrzeć szczegółowy opis wymagań oraz parametrów produktu takich jak: rodzaj i gramatura papieru, zadruk, wybrane opcje uszlachetnień oraz nakład. Mogą liczyć Państwo na naszą pomoc i fachowe doradztwo.

     Oczywiście, że tak. Jeśli nie posiadają Państwo projektu, wykonamy go dla Państwa. Istotnym jest jednak, iż usługa zaprojektowania skierowana jest jedynie do Klientów, którzy jednocześnie złożyli zamówienie na druk. Projekty wykonywane są z materiałów (logo, teksty, zdjęcia, inspiracje) dostarczonych przez Klienta.

Etapy projektowania:

  • przygotowanie 3 autorskich projektów
  • przesłanie projektów do wglądu Klienta
  • naniesienie poprawek i sugestii Klienta
  • przesłanie poprawianych projektów do akceptacji
  • przekazanie materiałów do druku

Płatności

Maksymalna kwota pobrania to 15000 zł brutto.

Proponujemy następujące formy płatności:

  • PayU
  • Pobranie
  • Płatność przy odbiorze
  • Przelew tradycyjny

Żadna z powyższych form płatności, nie wiąże się z dodatkowymi kosztami za wysyłkę.

W takiej sytuacji prosimy o bezpośredni kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Dostawa

Współpracujemy z różnymi firmami kurierskimi. Przeważnie paczki wysyłamy jednak firmą kurierską DPD.

     Paczki są starannie i bezpiecznie pakowane przez nasz Dział Ekspedycji, tak aby Państwa zamówienie dotarło na wskazany adres w idealnym stanie.. Produkty owijane są w różne formy zabezpieczeń, w zależności od m.in. ich rodzaju i wagi, np.: papierem, folią bąbelkową, stretchem czy pianką, a następnie umieszczane w wytrzymałych kartonach wysyłkowych.

     Wysyłka w jedno miejsce w Polsce jest darmowa. Wyjątki dotyczą jedynie serwisów specjalnych np. dostawa na sobotę czy dostawa do godziny 10:00 oraz wysyłek paletowych i zagranicznych, gdzie cena kalkulowana jest indywidualnie, w zależności od wagi zamówienia.

Na adres, który podali Państwo przy składaniu zamówienia.

Pliki do druku

Odsyłamy do osobnej podstrony, poświęconej kwestii przygotowania projektu. Znajduje się ona na dole strony w zakładce ZAMÓWIENIA --> Jak przygotować projekt?. Znajdą tam Państwo wszystkie potrzebne informacje.

Rozdzielczość grafik użytych do projektu powinna wynosić 300 DPI.

     Przyjmujemy pliki w formatach PDF, CDR, Ai, EPS, JPG, TIF oraz PSD, natomiast najwygodniejszym i najpopularniejszym formatem pozostaje PDF.

Słownik czyli co jest co w poligrafii

Są to znaczniki określające rodzaj nadruku na produkcie:

  • 4/4- druk dwustronny w pełnej kolorystyce CMYK
  • 4/1- druk dwustronny, awers w pełnej kolorystyce CMYK, rewers druk w kolorze czarnym
  • 4/0- druk jednostronny w pełnej kolorystyce CMYK
  • 5/0- druk jednostronny w pełnej kolorystyce CMYK+ kolor biały
  • 1/1- druk dwustronny w kolorze czarnym
  • 1/0- druk jednostronny kolorem czarnym

     Gramaturę papieru określamy w gramach. Należy jednak pamiętać, że waga ta nie dotyczy zamawianego przez nas formatu, a metru kwadratowego arkusza tego papieru. Dla jasności- gdy zamawiamy wizytówki na papierze 350 gramowej oraz plakat w formacie A3 na papierze 250 gramowym, nie oznacza to że wizytówka będzie ważyła więcej niż plakat, mimo że podłoże jest grubsze. Porównywać możemy tak naprawdę jedynie produkty, wykonane z tego samego rodzaju papieru- np. kredy. Wtedy faktycznie zakładamy, że większa gramatura to sztywniejsze podłoże. Jeśli natomiast porównujemy dwa różne podłoża np. kredę 350g i karton 300g, to mimo większej gramatury, kreda będzie mniej sztywna.

      Papier offsetowy jest papierem niepowlekanym, matowym i lekko chropowatym w dotyku. Cechuje go wysoki współczynnik absorpcji tuszu, dzięki czemu jest on szeroko polecany jako podłoże dla takich produktów jak papier firmowy, koperty oraz notesy. Najpopularniejsze gramatury papieru offsetowego to 80 i 90g. Z kolei papier kredowy to papier powlekany, który w porównaniu z offsetem ma gładką powierzchnię, natomiast nie absorbuje dobrze tuszu, w związku z czym pisanie po nim może być znacznie utrudnione. Nie wpływa to jednak na jego popularność- jest on bez wątpienia najczęściej używanym podłożem w branży poligraficznej. Stosuje się go zarówno do druku ulotek, plakatów, wizytówek, teczek czy katalogów.

     W dużym skrócie są to po prostu obszary projektu, wychodzące poza krawędzie finalnego wydruku. W trakcie procesów introligatorskich, zostają one co prawda odcięte, natomiast w projektach, gdzie tło/grafika dochodzi do krawędzi projektu, zastosowanie w takim projekcie spadów jest koniecznością. Niedodanie ich przeważnie uniemożliwia prawidłowy druk i spowoduje, że projekt zostanie odrzucony przez weryfikatora. Ten dodatkowy margines bezpieczeństwa, który powiększa projekt ze wszystkich stron, gwarantuje brak wad w cięciu, mimo występujących podczas tego procesu mikroprzesunięć. Najczęściej stosowane w drukarniach spady to 2-3mm.

     Zarówno CMYK jak i RGB to przestrzenie barw. To co różni je na pierwszy rzut oka to oczywiście składowe, ale to nie jedyna różnica. RGB (red- ang. czerwony, green- ang. zielony, blue- ang. niebieski) powstała w oparciu o właściwości odbiorcze ludzkiego oka. Z RGB mamy do czynienia, w momencie gdy patrzymy na ekrany np. monitora, tabletu, smartfona czy telewizora. Przygotowując projekt do swojego zamówienia, a zapisując go w formacie RGB, możemy się niestety spodziewać, że kolorystyka wydruku będzie się różnić od tej, którą widzieliśmy na ekranie komputera. Jest to dosyć istotna kwestia, w szczególności, gdy kolor ma duże znaczenie (np. identyfikacja wizualna firmy, logo etc.) CMYK (cyjan, magenta, yellow-żółty, czarny) to z kolei przestrzeń, którą stosuje się w procesach drukarskich i właśnie w niej należy przygotować projekt graficzny, żeby być pewnym wybranej kolorystyki po wydruku.

     To błyszczący lakier, który wybiórczo/punktowo nakładany jest na wybrane elementy wydruku. Połączony z folią matową lub Soft-Touch daje bardzo ciekawy efekt wizualny. W ten sposób można uszlachetnić np. logo czy nazwę firmy. Ciekawie wygląda nawet przy ciemnej kolorystyce, ponieważ wydobywa głębie koloru. Lakier nie może natomiast być położony na zbyt małych elementach, ponieważ spowoduje to zalanie wolnych powierzchni między nimi.

     Jest to wydruk próbny, wykonany na maszynie cyfrowej. Stosuje się go w sytuacjach, gdy chcemy być w 100% pewni, że kolory, które użyliśmy w trakcie projektowania, zgadzają się z tymi, które uzyskamy w finalnym druku. Jest to szczególnie istotne, gdy kolory bezpośrednio wiążą się z identyfikacją wizualną marki. Dodatkowo proof, to ostatnia szansa, by spojrzeć na projekt bezpośrednio i sprawdzić ewentualne literówki i inne błędy, które mogły się pojawić, a nie zostały zauważone na ekranie komputera.

Nie znalazłeś odpowiedzi?