Pudełka fasonowe bez nadruku. Po co nam takie opakowanie?

 

Pudełka fasonowe to jedne z najbardziej popularnych i najczęściej sprzedawanych rodzajów opakowań tekturowych. Znajdują one zastosowanie praktycznie we wszystkich branżach. Co wygodne i stosunkowo niedrogie, zazwyczaj nie wymagają klejenia, dzięki czemu są proste w obsłudze. Mogą być wykorzystywane jako pudełka wysyłkowe, choć nie jest to regułą. Ale jaka tak naprawdę jest historia opakowań i jak wyglądały ich początki? Spróbujemy przybliżyć kilka ciekawych faktów z genezy zyskiwania przez nie popularności.

 

Historia pudełek fasonowych

 

Obecnie ze sklepowych półek atakują nas dziesiątki czy setki przeróżnych opakowań, w intensywnych kolorach, z lepszym i gorszym designem. Niektóre firmy stawiają na wyróżnienie ich w taki sposób, żeby jako pierwsze wpadły w ręce Klientów. Spora część z nas jest wzrokowcami i być może chętniej spojrzymy na produkt w ciekawym pudełku. Jest to część brandingu, czyli ogólnie rzecz ujmując- budowania świadomości marki, wykorzystując przy tym wielorakie narzędzia i działania marketingowe. Dwa wieki temu raczej nikt nie przywiązywał uwagi do tego jak wygląda projekt i czy nawiązuje on w jakikolwiek sposób do identyfikacji wizualnej firmy. 

 

W XIX wieku, a więc jeszcze w okresie rewolucji przemysłowej, wszelkiej maści opakowania miały w zasadzie tylko jeden cel- ochrona transportowanych towarów przed uszkodzeniami. Liczyła się więc jedynie ich praktyczność i względna wytrzymałość. Z czasem jednak i sam wygląd opakowania zaczął być ważny. Konkurencja nie spała, producenci zaczęli szukać ciekawszych rozwiązań. Dodatkowo na przełomie XIX i XX wieku, swój początek miał wielki boom technologiczny w branży produkcji tworzywa opakowaniowego. Na rynku pojawiła się tektura 2 i 3-warstwowa. Przyjmuje się, że pierwsze pudełko wykonane z tego rodzaju podłoża, zostało przeznaczona na płatki zbożowe. Było to w roku 1905. Pierwsze nadruki zaczęto stosować cztery lata później. 

 

Lata 50-te XX wieku to czasy, na które przypada prawdziwy rozkwit branży opakowaniowej. Powstaje EFPT, czyli Europejska Federacja Producentów Tektury. Stworzone zostają katalogi konstrukcyjne oraz platformy wymiany informacji. Dzięki temu opakowania tekturowe zyskały na jeszcze większej popularności i znajdowały zastosowanie w coraz to nowszych branżach.

 

Katalog FEFCO, stworzony przez tę organizację jest powszechnie dostępny. Praktycznie każda drukarnia czy firma zajmująca się stricte produkcją opakowań udostępnia wgląd do niego. Jest on bardzo przejrzysty, a proste i jasne w odbiorze grafiki zastępują często skomplikowane opisy konstrukcji opakowań. Katalog jest podzielony na rodzaje pudełek, a więc m.in. klapowe, teleskopowe czy składane. Wśród nich, możemy właśnie znaleźć kilka przykładów pudełek fasonowych. W katalogu FEFCO, znajdziemy je np. pod numerami 0427, 0426, 0215 czy 0470. 

 

Opakowania fasonowe jak już wspomnieliśmy, są bardzo praktyczne, a co za tym idzie-  bardzo popularne. Z reguły są płaskie, a ich łatwość składania i brak konieczności klejenia pozwala na zaoszczędzenie czasu podczas np. wysyłki czy wydawania zamówień. Jest to bardzo dość istotna kwestia, zwłaszcza w szczycie sezonu czy gorących okresach wyprzedaży. 

 

Ich niezawodna funkcjonalność to także ogromna zaleta dla odbiorcy paczki. Nie musi on mocować się z rozerwaniem stretchu czy taśmy pakowej. Nie ma również konieczności użycia dodatkowych narzędzi, takich jak nóż czy nożyczki, które mogą tworzyć potencjalne ryzyko dla produktów znajdujących się wewnątrz opakowania. 

 

Rodzaje pudełek fasonowych - jakie wybrać?

 

Jeśli chodzi o rodzaje pudełek fasonowych, to tu tak naprawdę możemy je podzielić w dwóch kategoriach:

  •  ze względu na nadruk,
  • pod kątem materiału z którego zostały wykonane. 

 

Pierwsze rozróżnienie jest bardzo proste- pudełka możemy zadrukować lub zostawić je w formie bez nadruku. Zamiast niego, możemy użyć naklejki z logo firmy, czy banderoli, które mogą być tańszą alternatywą, a i tak będę kojarzyć się z naszą marką. Jeśli jednak mamy wystarczające środki finansowe na zamówienie pudełek fasonowych z nadrukiem, warto dobrze przemyśleć temat projektu. W końcu opakowanie to tak naprawdę pierwsze wrażenie, które robimy na Kliencie czy też odbiorcy. Pudełka fasonowe można również spersonalizować jako opakowanie prezentowe- czy to za pomocą kolorowego nadruku, czy ciekawej etykiety. Producenci opakowań oferują w standardzie co najmniej kilka wymiarów pudełek- i te duże, dla większych towarów, jak i mniejsze- na drobniejsze przesyłki. Każdy więc powinien znaleźć coś dla siebie. 

 

Pudełka mogą się różnić między sobą również materiałem, z którego zostały wykonane. Najczęściej spotykanymi są:

  • z mikrofali 3-warstwowej,
  • z tektury 5-warstwowej, 
  • papieru kraftowego, 
  • tektury karbowanej, 
  • kartonu litego. 

 

Często możemy również wybrać sam kolor tektury. Wśród powszechnie dostępnych są więc pudełka fasonowe białe, szare i czarne. 

 

 

Z pudełek fasonowych korzystamy prawie wszyscy. Spotykamy się z nimi na co dzień, być może nawet o tym nie wiedząc. 

Czy wiedzieliście, że zamawiając pizzę, dostajemy ją w pudełku fasonowym? Poza tym są używane w sprzedaży wysyłkowej, jako alternatywa dla kopert bąbelkowych na poczcie czy opakowania na leki i żywność oraz pudełka na ciasto weselne. 

 

Decydując się na zakup pudełek fasonowych- bez względu na to czy tych z nadrukiem czy bez nadruku, warto zaopatrzyć się w nie u profesjonalnych drukarni czy bezpośrednio 

u producentów. 

 

Jeśli chcemy mieć pewność, że opakowania będą dobrze wykonane, będą się łatwo składać, a towary, które chcemy w nie zapakować dotrą do punktu docelowego bez szwanku, nie ma innego wyjścia. Jako producent opakowań, również polecamy się w tej materii. 

 

LuckyPrint to drukarnia internetowa, która powstała aby zapewnić Państwu kompleksową obsługę poligraficzną. Specjalizujemy się zarówno w druku offsetowym jak 

i cyfrowym. 

 

Od początku naszej działalności naszym priorytetem jest jak najwyższa jakość świadczonych przez nas usług. To co wyróżnia nas spośród konkurencji to przede wszystkim propozycja pełnego procesu poligraficznego, dzięki czemu możemy zachować konkurencyjne, dogodne ceny, a także na bieżąco sprawdzać postępy prac produkcyjnych. 

 

Dobra jakość produktu końcowego to satysfakcja również dla nas. Poza tym dysponujemy studiem graficzny, w którym pracują prawdziwi specjaliści w swoim fachu.

 

Wieloletnie doświadczenie na rynku opakowaniowym, daje nam możliwość profesjonalnego doradztwa w zakresie doboru materiału, rozmiaru, uszlachetnień czy samego projektu. Dodatkowym argumentem za wybraniem LuckyPrint jest oczywiście darmowa dostawa.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, w której znajdziecie Państwo przede wszystkim opakowania fasonowe bez nadruku. W standardowej ofercie posiadamy aż 8 rozmiarów:

  • 175x245x100
  • 180x180x50
  • 205x150x50
  • 205x150x80
  • 215x115x60
  • 220x330x80
  • 335x250x50
  • 740x360x60.

Do wyboru tektura szara, naturalna karbowana oraz biała. Natomiast na specjalne zamówienie, możemy wykonać pudełko o dowolnych wymiarach.