Najgorętszy okres produkcji kalendarzy i kalendarii reklamowych

Gdyby zapytać pracowników drukarni czy agencji reklamowych, który okres w roku to czas szczególnie wytężonej pracy i zwiększonej ilości zamówień to zapewne spora większość wskaże na sezon kalendarzowy. 

Jego szczyt to ostatni kwartał roku, natomiast sprzedaż kalendarzy bardzo często rozpoczyna się już na przełomie lipca i sierpnia. Drukarnie prześcigają się wtedy w promocji sezonu, konkurencyjności cen i nowych pomysłach.

Projektowanie kalendariów - kiedy się rozpoczyna?

Kto pierwszy ten lepszy. Przygotowania do jego startu rozpoczynają się jednak już dużo wcześniej. Projektowane są kalendaria, często w różnych wzorach do wyboru, ustalane są kwestie technologiczne, kampania reklamowa, planuje się nowości. 

Wytężona praca jednak bardzo popłaca- sezon kalendarzowy to dla wielu firm z branży poligraficzno-reklamowej czas szczególnie wysokich obrotów. Warto więc przygotować się do niego najlepiej jak się da.

Sezonowość i popularność kalendariów na rynku poligraficznym

Kalendarze mimo swojego sezonowego charakteru, są jednymi z najpopularniejszych produktów na rynku poligraficznym. Trudno wyobrazić sobie działalność firmy czy biura bez kalendarza na ścianie czy na biurku. Dzięki nim praca jest bardziej uporządkowana i zaplanowana.

Oprócz swojej oczywistej funkcji, kalendarze pełnią także rolę nośnika reklamy. Towarzyszą nam przez cały rok, więc reklamy czy loga znajdujące się na nich, utrwalą się na długo w naszej pamięci. Mogą być miłym prezentem dla Klientów czy kontrahentów, lub po prostu firmowym gadżetem dla pracowników.

Rodzaje i cechy charakterystyczne kalendariów

Rodzajów kalendarzy do wyboru mamy naprawdę wiele. Możemy wybierać pomiędzy tymi przeznaczonymi do powieszenie na ścianie, biurkowymi, kieszonkowymi. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Drukarnie często oferują niewielkie nakłady (np. od 10-20 sztuk).

Wiąże się to z niewielkim kosztem, a zadowoli również potrzeby tych mniejszych firm. Na początek postaramy się pokrótce przybliżyć charakterystykę każdego z ich rodzajów:

Kalendarze ścienne

jak sama nazwa wskazuje, są to kalendarze, które są umieszczane na ścianach. Tutaj do wyboru mamy kilka podrodzajów:

składają się z główki oraz plecków (opcjonalnie również z doklejki reklamowej). Kalendarium to pojedynczy blok z dwunastoma miesiącami roku. Zdarza się, że projekt zakłada 13 kart. Wtedy na końcu będziemy mieli styczeń roku następnego.

składają się z główki oraz plecków, na których przyklejone są trzy bloki z kalendariami. Pierwszy blok od góry to miesiąc poprzedni, środkowy to miesiąc aktualny, a ostatni to miesiąc następny,

analogicznie to dwóch poprzednich rodzajów, składają się z główki oraz plecków, a także czterech bloków
z kalendariami,

  • kalendarze listwowane/plakatowe

rodzaj plakatu z listwą na górnej krawędzi, łatwy do powieszenia dzięki specjalnym zawieszkom, lekki, zawierający cały rok na jednej stronie,

  • kalendarze planszowe

zazwyczaj do wyboru 7 plansz dwustronnie drukowanych lub 13 drukowanych jednostronnie. Dużym plusem takich kalendarzy jest fakt, że każdy miesiąc możemy zaprojektować inaczej, dzięki czemu nie musimy się martwić tym, że przez cały rok będziemy patrzeć na tę samą grafikę

Kalendarze biurkowe

Tutaj jest spora dowolność. Klientom można zaproponować rodzaje piramidek, bardziej w kwadracie lub prostokątnych,  z kalendarium klejonym lub na spirali. Układ kalendarium też będzie się różnić w zależności od projektu. Mogą być to też terminarze z dodatkowym miejscem na notatki lub przyklejonym obok mini notesem.

Warto rozejrzeć się między drukarniami i sprawdzić co mają do zaoferowania. Oprócz piramidek, do kalendarzy biurkowych zaliczamy również biuwary, zwane inaczej planerami. W dowolnej chwili można umieścić na nim notatkę, zapisać plan dnia lub określone zadanie do wykonania. Zazwyczaj są 26 lub 52 kartkowe.

Podkłady na biurko klejone są przy pomocy specjalnego kleju, który zapewnia wytrzymałości całego bloku, a jednocześnie nie utrudnia odrywania pojedynczych kartek. Klejenie dolnej krawędzi zapobiega zaginaniu się kartek podczas pracy.

Kalendarze kieszonkowe

W formacie wizytówki. Niewielki i poręczne zmieszczą się w portfelu, dzięki czemu zawsze będą pod ręką. Często są jednym z bardziej popularnych gadżetów reklamowych podczas kampanii wyborczych lub w okresie składania deklaracji PIT. Zazwyczaj jedna strona to mały kalendarzyk, podczas gdy druga to cel i prośba przekazania 1%.

Kalendarze książkowe

Rodzaj kalendarza dla osób, które naprawdę lubią planować swój dzień. Zazwyczaj każdy dzień to osobna strona w kalendarzu, więc wszystko można dokładnie rozpisać. To must have dla zabieganych osób, które każdego dnia mają napięty grafik.

Kalendarze książkowe zazwyczaj są proponowane w formatach A5 lub A4. Są eleganckie i uniwersalne. Często dodatkowymi stronami są mapy, tabele ze świętami czy jednostkami wag i miar czy numerami kierunkowymi.

- Inne rodzaje

Drukarnie często wprowadzają bardziej gadżeciarskie rodzaje kalendarzy. Możemy spotkać się więc z kalendarzami na lodówkę, kalendarzami zeszytowymi czy chyba już nieco mniej popularnymi- zdzierakami.

 

Warto zaznaczyć, że do wyboru (poza rodzajem kalendarza) mamy także rodzaje uszlachetnień. Możemy wybrać rodzaj folii, którą mają być uszlachetnione kalendarze, opcję lakieru UV czy bardziej ozdobnych elementów, takich jak hot-stamping czy tłoczenie.

W kalendarzach jedno, trój i czterodzielnych dostępne są także opcje główki płaskiej lub wypukłej. Główka płaska jest na równi z pleckami, natomiast główka wypukła wystaje nieco ponad plecki. Jest wypełniona dodatkową warstwą gąbki lub/i tektury introligatorskiej.

Dlaczego warto skorzystać z profesjonalnego dostawcy kalendarzy reklamowych?

Jeśli zdecydujemy się na zamówienie kalendarzy reklamowych dla swojej firmy, powinniśmy postawić na profesjonalnego dostawcę. Kalendarz bądź co bądź zostanie z nami przez okrągły rok kalendarzowy, warto więc żeby był on wykonany w sposób fachowy, grafiki wyglądały profesjonalnie, a kalendarium nie zawierało błędów. 

Jeśli ma on być prezentem dla Klienta czy kontrahenta, tym bardziej chcemy zrobić dobre wrażenie i nie powstydzić się za produkt, którym im wręczamy.

Jako producent kalendarzy, polecamy swoje usługi. LuckyPrint jest drukarnią  z wieloletnim doświadczeniem w branży poligraficznej. Dzięki naszej stronie internetowej, trafiamy do Klientów z całej Polski, a lokalnie obsługujemy ich także stacjonarnie.

Profesjonalna pomoc lidera branży poligraficznej - LuckyPrint

W naszej ofercie znajdą Państwo zarówno kalendarze ścienne jak i biurkowe oraz kieszonkowe, a także same bloki kalendariów. Nasze studio graficzne chętnie pomoże w zakresie przygotowania projektu, a Biuro Obsługi Klienta odpowie na wszelkie nurtujące pytania.

Proponujemy także darmową dostawę, konkurencyjne ceny oraz wyjątkową jakość. Dzięki temu, że cały proces produkcyjny ma miejsce w naszej drukarni, jesteśmy w stanie na bieżąco go kontrolować, by mieć pewność, że wszystko idzie zgodnie z planem.

Gotowy produkt to równocześnie zadowolenie dla Państwa oraz ogromna satysfakcja nas dla nas. Nic tak nie cieszy jak Klient, któremu podoba się efekt końcowy. Zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez formularz kontaktowy. Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00.