Jak powinien wyglądać kalendarz firmowy?

Graficzne opracowanie wizerunku firmy ma ogromne znaczenie, o czym zdaje sobie sprawę każdy przedsiębiorca. Wielu konsumentów przywiązuje wagę do tego, jak prezentuje się firma i bardzo często swoje decyzje zakupowe opiera na jej sposobie kreowania wizerunku. 

Dlatego tak ważne jest, aby wszelkie nośniki wykorzystywane przez firmę do promocji – jakie jak wizytówki, ulotki czy kalendarze firmowe – były kompatybilne z pozostałymi materiałami wykorzystywanymi przez markę. Przy projektowaniu kalendarza firmowego istotne jest, aby zawierał logo firmy i odpowiedni szablon kolorów.

Rodzaje kalendarzy firmowych

Obecnie elektroniczne i papierowe gadżety wyparły różnego rodzaju tradycyjne rozwiązania, jednak w przypadku planowania czasu, papierowe kalendarze okazują się bezkonkurencyjne. Wiele osób nie wyobraża sobie innego sposobu organizacji zadań, niż wykonywanie ręcznych notatek. Kalendarz firmowy to praktyczne, jak i estetyczne rozwiązanie, które doceni wielu klientów. Istnieje ich kilka rodzajów – który z nich będzie najlepszy?

Kalendarz ścienny

Kalendarze ścienne  (sprawdź przykłady naszych kalendarzy na 2023 rok) są jednym z najpopularniejszych rodzajów ze względu na swoją funkcjonalność zarówno w użytku prywatnym, jak i firmowych biurach. Ich umieszczenie na ścianie pozwala na szybki dostęp i zaznajomienie się z wolnymi lub zajętymi terminami podczas umawiania spotkań czy organizacji wydarzeń.

Warto też pamiętać, że są idealnym nośnikiem reklamowym. Duża powierzchnia umożliwia umieszczenie logo firmy i innych danych kontaktowych. Wyróżnia się kilka kalendarzy ściennych:

  • jednodzielne;
  • trójdzielne;
  • wieloplanszowe;
  • plakatowe.

Ostatnie z nich może stanowić też dekorację, która połączona jest z możliwością szybkiego odnalezienia konkretnej daty. Jednodzielne i trójdzielne są najbardziej popularnymi modelami kalendarzy ściennych. Rodzaje wieloplanszowe są efektowne, przez co mogą być wydrukowane na nietypowym papierze.

Kalendarz książkowy

Kalendarz książkowy to niezastąpiony atrybut człowieka sukcesu, który rzadko bywa w biurze i bez przerwy przemieszcza się na coraz to inne spotkania. Taka osoba nie tylko chce, a nawet musi, mieć przy sobie notatki, z których odczytać można wolne terminy na umówienie kolejnych spotkań.

Książkowy kalendarz firmowy jest dobrym rozwiązaniem na promowanie przedsiębiorstwa. Najbardziej popularnym, a zarazem poręcznym formatem wykorzystywanym w jego produkcji jest A5. Zastosowanie książkowego kalendarza firmowego jest wszechstronne – może spełniać zadania notatnika, książki teleadresowej, organizera czy planera.

Kalendarz biurkowy

Kalendarz biurkowy może mieć formę stojącego terminarza bądź podkładki z miejscem na notatki. W pierwszym wypadku grafika nanoszona jest na podstawę kartonową z obydwu stron. W kalendarzach w formie stojącej nadruki wykonane są w technologii offsetowej, która pozwala uzyskać wysoką rozdzielczość i gładkie przejścia tonalne na grafikach, a tło jest zazwyczaj laminowane.

Kalendarze firmowe w formie podkładki biurowej zazwyczaj składają się z 53 lub 26 kartek, umożliwiając prowadzenie tygodniowego planera. Standardowo są wielkości A3, B3 lub A2. Na ich spodzie montuje się podkładkę tekturową, która wzmacnia bok z odrywanymi stronicami. Wokół planszy na notatki znajduje się miejsce na grafikę reklamową.

Na co zwrócić uwagę przed wydrukiem kalendarza firmowego?

Kalendarz firmowy można zaprojektować od podstaw, tworząc oryginalne projekty. Na co zwrócić uwagę przed wydrukiem kalendarza firmowego?

  • Wybór formy – w zależności potrzeb można wybrać kalendarz ścienny, książkowy lub biurkowy. Najlepiej stworzyć cały zestaw, a klientów obdarować różnymi modelami;
  • Wybór grafik i zdjęć – kalendarze firmowe powinny zawierać logo firmy, podstawowe informacje o niej oraz inne ciekawe obrazy, które zainteresują klienta. Przygotowując kalendarz do prywatnej przestrzeni, możemy umieścić w nim rodzinne zdjęcia lub ciekawe widoki;
  • Przygotowanie pliku do druku – każda drukarnia ma określone wytyczne, według których należy przygotować projekt.

Przed przystąpieniem do projektu kalendarza firmowego wybierz drukarnię taką jak LuckyPrint, która będzie miała zrealizować Twoje zamówienie. Dzięki temu zaoszczędzisz wiele pracy i możesz oczekiwać zadowalających efektów.

Jak zaprojektować kalendarz firmowy?

Każdy rodzaj kalendarza firmowego ma inną konstrukcję, tak więc jego projekt należy wykonać na odpowiedniej makiecie. Poniżej prezentujemy wskazówki, jak należy zaprojektować kalendarze firmowe:

  • unikaj tekstów w okolicy spirali – ta zasada dotyczy szczególnie kalendarza trójdzielnego. Pamiętaj też, że każda makieta kalendarza ze spiralą ma dokładnie wyrysowane miejsca jej przebiegu oraz zaznaczony bezpieczny margines wokół niej;
  • pamiętaj o listwie – kalendarze ścienne w dużych rozmiarach wymagają wzmocnienia listwą na górze i dole. Przykrywa ona 10 mm papieru z każdej strony, dlatego podczas projektu nie zapomnij o bezpiecznym odstępie;
  • pamiętaj o dziurce do zamocowania – bez niej kalendarz nie ma szansy zawisnąć na ścianie, dlatego podczas projektu nie zapomnij o niej. W przeciwnym wypadku część grafiki będzie wybrakowana;
  • miejsce na kalendarium – kalendarze biurkowe trójdzielne i jednodzielne mają doklejane kalendaria w postaci bloczków. Pamiętaj więc, aby w tym miejscu nie umieszczać nic, co później mogłoby zostać zakryte;
  • wybór spadów – zazwyczaj tradycyjne 2 mm są wystarczające w każdym wypadku, z wyjątkiem projektów z wypukłą główką. Jest ona kaszerowana, co oznacza, że pomiędzy tekturą a zadrukowaną częścią umieszcza się dodatkową gąbkę introligatorską, która nadaje główce wypukłość. W przypadku projektu kalendarza z wypukłą główką zadbaj o spad 10 mm;
  • korzystaj z makiety – każdy projekt kalendarza firmowego rozpocznij od pobrania makiety ze strony wybranej drukarni, ponieważ mają one prawidłowo ustawiony obszar roboczy oraz spady. Oprócz tego zaznaczony jest na nich bezpieczny margines, miejsce klejenia, spiralowanie, kalendarium i dziurkowanie;
  • kalendarium – podczas pracy nie musisz projektować osobno każdego z dwunastu miesięcy. Drukarnie internetowe udostępniają do pobrania kalendaria w postaci plików otwartych, które możesz zastosować w projekcie i dostosować do własnej koncepcji.

Podczas projektowania kalendarza firmowego trzymaj się wyżej wymienionych wytycznych. Dzięki temu będziesz mógł liczyć na idealny efekt i zadowolenie klientów.

Na co zwrócić uwagę projektując kalendarze książkowe?

Kalendarze książkowe, mimo elektronicznych organizerów w niemal każdym telefonie komórkowym, cieszą się ogromną popularnością. Nie tylko ułatwiają one organizację codziennych zadań, ale też podkreślają prestiż posiadacza. Na co zwrócić uwagę projektując kalendarz książkowy?

  • Rodzaj okładki – decyzja o wyborze konkretnego materiału zależ od efektu, który chcesz osiągnąć. Jeżeli kalendarz ma prezentować się w elegancki sposób, postaw na oprawę skórzaną. W innym wypadku dobrze sprawdzą się wykończenia materiałowe;
  • Rozkład – możesz wybrać dzienny, tygodniowy lub miesięczny. Pamiętaj, że pierwsza z opcji da w efekcie dość gruby kalendarz, ostatnia zaś mało miejsca na notatki. Kalendarz tygodniowy jest najlepszym rozwiązaniem;
  • Ciekawe dodatki – w kalendarzach firmowych doskonale będą prezentowały się kolorowe zakładki, karteczki czy taśmy do zaznaczania ważnych dat.

Przygotowanie kalendarza książkowego nie jest tak wymagającym zadaniem, jakby się mogło wydawać. W projekcie postaw na oryginalne rozwiązania, co na pewno ucieszy Twoich klientów.

Kalendarze firmowe z LuckyPrint

Projekt i wydruk kalendarza firmowego w dowolnej formie warto zlecić profesjonalistom, którzy zadbają o każdy szczegół. Wtedy możesz mieć pewność, że w Twoim zamówieniu nie będzie nawet najdrobniejszych błędów i otrzymasz je we wcześniej ustalonym terminie.

Drukarnia LuckyPrint to gwarancja świetnej jakości produktów. Nasze wieloletnie doświadczenie w branży drukarskiej pozwala nam realizować nawet najbardziej skomplikowane projekty.

Nasi wykwalifikowani specjaliści chętnie doradzą Ci w doborze najlepszych do Twojego projektu materiałów, grafik czy optymalnych nakładów. Posiadamy własne studio projektowe, dlatego chętnie zajmiemy się przygotowaniem każdego projektu, który będzie dopasowany do wizerunku Twojej firmy.

Gwarantujemy konkurencyjne ceny oraz elastyczność – serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszą firmą.